top of page
  • תמונת הסופר/תRoy Zafrani

"כנפיים מנייר נגע לי בלב ברמות שלא ניתנות לתיאור" - אסתי לוי מיכאלי



שם הספר: כנפיים מנייר

שם הסופר: רועי זפרני

הוצאה: מג'יק

288 עמודים


כשסופר כותב ספר עם המון ערך מוסף ובנושא סוּפֶּר חשוב, בכתיבה שפורטת על נימי נפשו של הקורא - אסור, אבל ממש אסור להחמיץ ספר מעולה שכזה.


אז ספר הביכורים כנפיים מנייר של הסופר, תסריטאי, במאי ומורה לתקשורת וקולנוע רועי זפרני, נגע לי בלב ברמות שלא ניתנות לתיאור על דף הנייר, כיוון שנושא המוגבלות וקבלת השונה והאחר קרוב מאוד לליבי. אני חושבת שחובה שכל נער או נערה ובכלל כולם יקראו אותו ויפנימו את הנושא החשוב הזה.


בכתיבה עמוקה ומרגשת הוא מביא את סיפור האהבה והחברות המיוחדת בין ג'סי, ילד עצוב וממורמר ששונא את כל העולם, לאיימי, שהיא הניגוד שלו - ילדה שאוהבת את החיים אך חולה במחלת ניוון שרירים ומרותקת לכיסא גלגלים. שום דבר לא יעצור את איימי מלהגשים את חלומה להיות רקדנית על אף ולמרות הנכות שלה. היא פיתחה לעצמה מעין מגננה שכזאת ע"י הומור שחור שיש לה על מצבה וככה מתמודדת ושורדת את החיים.


הכל התחיל במפגש ביניהם שהתחיל ברגל שמאל בלשון המעטה, כשג'סי נשלח לעבודות שירות בעמותת כנפיים. הם לא סובלים אחד את השני אך נאלצים לשתף פעולה כדי להיות זוג במופע של העמותה. הכל נעצר כשמצבה של איימי מתדרדר בפתאומיות שנוגעת לליבו של ג'סי. הוא מרגיש אחראי כלפיה ומנסה לעצור את הזמן בתרופת קסם שמצא...


איזה תרופת קסם מצא? והאם איימי תגשים את חלומה או שהחלום ישאר בגדר חלום?


ממליצה בחום על ספר מלא ברגש, צחוק והמון אהבה, שלא תרצו להניח מהיד ותלכו שבי בקסמן של הדמויות שאי אפשר שלא להתאהב בהן.


הספר כולו מלא בערכים חשובים כמו ערך החברות והמון תובנות בנושא קבלת השונה, כי בסופו של דבר כולנו שווים.


תודה לך רועי שגרמת לי גם לצחוק, גם לבכות, גם להתאהב, ואפילו להתרגש. מצפה שהספר יהפוך לסרט שובר קופות ובמיוחד לספרך הבא כי היתה לי הנאה ועונג צרוף .


אסתי לוי מיכאלי




bottom of page